למדו כיצד לשמור על הקול שלכם בריא

למדו כיצד לשמור על הקול שלכם בריא

בגרוננו יש שני מיתרי קול דקים, אולי לא יצא לכם לחשוב על זה אבל זה דבר מדהים שמשני מיתרים בלבד ניתן ליצור כל כך הרבה צלילים חזקים ולחלשים גבוהים ונמוכים. מיתרי הקול שלנו בעלי יכולות מדהימות שמאפשרות לנו לשיר, לדבר ולהביע את עצמנו בכל כך הרבה דרכים. המיתרים הללו גם מאוד רגישים ויש לדעת לשמור עליהם לאורך זמן מבלי לגרום לנזקים זמניים או ארוכי טווח.

בעיות קוליות שנוצרות לאורך זמן

אחת הבעיות הרפואיות שלעיתים זמרים מתמודדים איתם היא יבלות במיתרי הקול, יבלות במיתרי הקול נוצרות בעקבות שימוש לא נכון בקול שלנו. לחץ רב מידי על מערכת הקול גורם למאמץ יתר במיתרי הקול וגורם לחיכוך מיותר של מיתרי הקול. נכון יותר לומר שאין אלו יבלות אלא יבלת בדרך כלל אחת על מיתרי הקול שיוצרת את הבלגן. כאשר יש יבלות על מיתרי הקול, יהיה לנו קשה לשיר, נשמע צרודים ושירתנו תהיה מלאת אוויר. לעיתים המצב מחמיר עד כדי צורך בניתוח, על כן חשוב ללמוד לשמור על הקול שלנו לאורך תקופות החיים השונות ושינויי האקלים בין העונות.

פעולות לשמירה על הקול

ראשית חשוב לשמור על היגיינה קולית, כלומר, השתדלו לא להתקרב לאנשים חולים, לבשו צעיפים בחורף לשמירה יתרה על האזור וחום קבוע באזור המיתרים, במידה והייתם בסביבתם של אנשים חולים שאו עמכם בתיק תכשיר חיטוי לידיים על מנת לנטרל חלק מהחיידקים, כמו כן שתו הרבה תה עם דבש ולימון אשר יחטאו את האזור. על מנת לנקות ליחה שאינה רצויה, כדאי להשתמש בסוכריות טבעיות שיכולות לעזור בניקוי האזור ודילול הליחה שהצטברה.

פיתוח קול בצורה נכונה

כדי לשמור על קולכם לאורך זמן יש ללמוד פיתוח קול עם מורה מנוסה בעל ידע מקצועי, בעדיפות למורה שהוא גם זמר פעיל אשר מופיע ויכול ללמד אתכם כיצד עליכם לפעול על מנת לשמור על קולכם. פיתוח קול נכון יאפשר לכם לשיר לאורך זמן ללא פגיעה במיתרי הקול. במידה ואתם חשים כאב גרון אל תנסו לשיר באותו היום אלא אפשרו למיתרי הקול שלכם לנוח ולהתרפות בלי מאמץ מיותר אשר עלול להוביל כאמור לבעיות חמורות יותר.