שיטת גילוי הקול

למעשה הפקת הקול היא דבר די פשוט, אדם נולד עם קולו מלידה ופיתוח הקול בעצם מאמן את השרירים שאחראיים על השירה ועל ידי כך (בדיוק כמו מתאמן בחדר כושר), השרירים שאחראים על הפקת הקול מתעצבים ומגלים לנו את אופיו וצבעו של הקול.

שיטת גילוי הקול היא שיטה טבעית, המבוססת על עקרונות פשוטים וברורים, אשר על ידי הבנה, ניסוי ואימון עליהם ניתן להגיע לתוצאות מרשימות. בין אם אתם שרים/שרות בקול ראש או חזה, בין אם אתם נוהגים לסלסל בשירתכם, לשיר שירים ליריים עדינים או קצביים וגרובים, העיקרון של שירה ללא מאמץ גרוני הוא אותו עיקרון. 

אז מהי שיטת גילוי הקול?

שיטת גילוי הקול מתבססת על הדרך שבה אנו מדברים בחיי היומיום, השיטה רלוונטית לתלמידים שצורת הדיבור הבסיסית שלהם נכונה ובריאה. תוכלו לדעת ביתר קלות אם צורת הדיבור נכונה על ידי העובדה שאתם מסוגלים לדבר יום שלם מבלי להתעייף מאוד או להצטרד, או על ידי בדיקה שגרתית אצל רופא אף אוזן גרון. 

במידה ואכן צורת הדיבור שלכם בריאה ותקינה, ניתן ללמוד ממנה את המיקום הנכון לקול ואף לשפר אותו על ידי ביסוסו במקם הנכון לשירה. אנו נבצע יחדיו תרגילי פיתוח קול מותאמים אישית לשיטה ועל ידי הניסוי והאימון עליהם נוכל להבין את ההנחיות שיש לדיבור הטבעי שלנו ללמד אותנו על השירה הנכונה עבורנו.

צרו עימי קשר

איך עושים את זה ?

שיטת גילוי הקול מכילה 3 סוגי תרגילים שכל אחד מהם עובד על אספקט נוסף וחשוב של הדיבור הטבעי שלנו ומשליך אותו על השירה. האימון על תרגילים אלו מאפשר לנו לדמות כיצד לשמור על טבעיות ורוגע במהלך השירה בצלילים גבוהים או ממושכים. להן שלושת הסוגים של התרגילים :

תרגילי דיבור עם נשימות – בשלב זה אנו נתרגל הקראה של מילות השיר, תוך התמקדות במקומות הנשימה ובמודעות למיקום הנכון במהלך ההקראה. נעצור ונחזור על מקומות שהם הנשימה לא הייתה במקום או המיקום התפספס.

תרגילי הברות ממושכות וקצובות – שירה לרוב תכלול הברות ארוכות יותר מהדיבור. לכן אנו נתרגל דיבור על הברות ארוכות יותר או באורך המקורי של המצלול בשיר. על ידי כך אנו נלמד כיצד להמשיך את פעילות הזרמת האוויר הנכונה למיתרי הקול תוך שירה על הברות ארוכות. במידה ומדובר בשיר בעל מקצב מהיר או ריתמי בצורה ייחודית נתרגל בדיבור השירתי גם אלמנט זה.

תרגילי קריאה למרחק ודיבור באינטונציות גבוהות – כאשר אנו שרים צלילים גבוהים נדרשת עבודה גופנית אינטנסיבית יותר מצלילים נמוכים או בגובה אמצעי. לכן דיבור בלבד לא יעזור לנו לדמות את הפעולה הנכונה לצורך הפקתם. בשיטת גילוי הקול אנו נעזרים בתרגילי קריאה למרחק שמדמים את האנרגיה הנכונה שצריך להפעיל בזמן הפקת צלילים גבוהים וכמו כן תרגול תרגילי דיבור באינטונציה גבוהה עבור משפטים מוזיקליים שנמצאים הרגיסטר גבוה (צלילים גבהים לקול הספציפי של התלמיד).

מה שונה משיטה זו לשיטות אחרות בפיתוח קול?

שיטת גילוי הקול מבוססת על הדיבור הטבעי של התלמיד, לכן היא באה ממקום לומד ומתנסה. בניגוד לשיטות לימוד שמבוססות על עקרונות מנחים מהעבר היא מאפשרת לכל תלמיד לעבור תהליך של התנסות ולימוד תוך תהייה ולא מנחיתה עליו אלמנטים שהועברו ממורה לתלמיד, אלא מאפשרת לו לגלות בעצמו את הדרך וללמוד אותה ממקום ראשוני ואישי. תלמידים רבים דווחו שהשיטה סייעה להם רבות לגלות מה נכון עבורם וסייעה להם רבות בתהליך פיתוח הקול.